موموکو

خط زن

موموکو

خط زن

باید نوشت ، ولو با قلم بی جوهر من

نقد نظریه تکامل داروین

بنابر نظریه داروین انسان به تدریج تکامل می یابد و به انسان کامل تبدیل می شود ( تکاملی از حیوان تا انسان )
همچنین این نظریه معتقد است که انسان کامل دیگر تغییر نخواهد کرد و علت عدم تغییر نیز تکامل است و اینکه از این پیچیده تر نمی شود شد.

نقد ها :

1- اولا چرا ما به انسان امروزی انسان متکامل می گوییم ؟ منظور از تکامل چیست ؟ یعنی موجودی پیچیده تر از این نمی توان یافت ؟ منظور تکامل ذهنی است یا تکامل فیزیکی ؟ آیا نمی شود انسانی متکامل تر از این انسان امروزی چه از لحاظ ذهنی و چه از لحاظ فیزیکی تصور نمود؟

2- بر فرض قبول تکامل ،‌ چه کسی نقطه ی تکامل را برای رشد انسان مشخص نمود؟ چه کسی گفت ای انسان دیگر رشد نکن که تو به تکامل رسیده ای؟ خود انسان به صورت خودآگاه یا ماده ی تشکیل دهنده وجود بشر به صورت ناخودآگاه این تکامل را مشخص نموده است ؟
توضیح آنکه : اگر از یک شخص بپرسیم که متکامل ترین ماشین چه ماشینی است ، چه جوابی می دهد؟ ماشینی چهار چرخ بسیار خوشکل که چه و چه است. اگر این سوال را از انسان دیروز می کردیم چه ؟ اگر صد سال دیگر بپرسیم چه جوابی می شنویم؟
به کلی می توان گفت که شخصی می تواند نقطه ی تکامل یک چیز را مشخص نماید که محیط بر آن باشد و بتواند آینده آنرا ببیند. 
حال سوال این است که انسان در حال تغییر به تکامل نرسیده چگونه نقطه تکامل خود را که به آن نرسیده مشخص می نماید ؟

3- بر فرض قبولی این نکته که ما از لحاظ ژنتیکی بسیار به میمون شبیه هستیم و میمون ها در یک تغییر به انسان تبدیل می شوند . سوال اول اینجاست که اگر این طور است پس ما در ادوار مختلف و حتی تا آینده باید با میمون هایی در حال تغییر مواجه باشیم . حالا یکی در شروع تغییر است و یا در حال تبدیل شدن به انسان . پس چرا نه می بینیم و نه در کتب تاریخ حتی قرن های گذشته ( به طور مثال کتب تاریخی فارسی ) هم نقلی از این قضیه نشده است ؟

4- میمون در میان حیوانات باهوش ترین نیست پس چرا صرفا میمون تکامل یافت و سایر موجودات خیر؟ چه کسی صرفا تکامل را برای میمون برگزید ؟




بلاگ جدید من

momoko2.blog.ir

  • محسن مطلبی کربکندی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی