موموکو

خط زن

موموکو

خط زن

باید نوشت ، ولو با قلم بی جوهر من

تسخیر لانه جاسوسی

1-    علت تسخیر لانه جاسوسی

اثبات جاسوسی و مدیریت امور توسط سفارت خانه

تجربه دخالت و مدیریت اغتشاشات توسط سایر سفارت خانه های سایر کشورها، مثل انگلیس

حمایت بی چون و چرا آمریکا از شاه و ...

2-    حرکت خودجوش بود کما اینکه نه امام و نه مقامات عالی از این موضوع با خبر نبودند.

پیوست 1

3-    30 جلد کتاب بدست آمده از سفارتخانه نیز دخالت و توطئه آمریکا را اثبات کرد. آمریکایی‌ها اینها را خرد کردند ولی با همت دوستان جمع آوری شدند. مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود به چرایی عدم حضور این مطالب در کتب درسی دانشگاهی اعتراض نمودند.

4-    خواست ملت از گروگان گیری بازپس گرفتن شاه بود. آنها میگفتند در حکومتی که شاه در راس آن است، با توجه به آنکه تمام امور و داراییها در دست اوست ، پناه دادن آمریکا به شاه به مثابه غارت دارایی ها و اموال ایران و هدر رفتن آنهاست.

پیوست 2

5-    انقلاب اول از نظر امام کوتاه کردن دست آمریکا ( استکبار ) از داخل بود . امام تسخیر را انقلابی ثانی ( دوم  ) نامیدند . چون کوتاه کردن همینه و هیبت پوشالی آمریکا از جهان بود. یعنی بعد جهانی انقلاب اسلامی شکست هیبت پوشالی آمریا ود.

پیوست 3

6-     امام آنرا تایید نمودند . مقام معظم رهبری نیز آنرا تایید نمودند.

7-    پاسخ و تایید خداوند متعال: ماجرای طبس.

8-    این فرآیند به علت جاسوس بودن سفارت آمریکا نقض حقوق بین الملل نبود. به علت توطئه‌های آمریکا. اما اگر هم بود باز به نفع تمام شد تا جایی که خود آمریکا نیز نقض حقوق بین الملل را تا حد عالی انجام داد و نیروی نظامی فرستاد تا آنها را آزاد کند. این نشان از آبروی رفته آنها و حیثیتی بودن قضیه است و گرنه آنها هزاران هزار نفر از مردم کشورشان را خودشان برای جنگ و خونریزی و در نهایت کشته شدن به کشورهای دیگر می فرستند. پس به فکر مردم هم نبودند. خیر. آنها خودشان آدم کش هستند.

پیوست 4

9-    این ماجرا یک واکنش طبیعی از طرف ملت بود.

10-    تایید ماجرا جو گیری و یا حرکت از روی عاطفه توسط امام نبود. اینطور نبود که امام بگوید چون شده است دیگر چاره ای نیست پس دفاع کنیم و تشویق کنیم خیر. تاریخ نشان می دهد که امثال بنی صدر و ... برای خنثی کردن حرکت و خاموش کردن آتش ملت و بی سر وصدا قضیه را با یک عذرخواهی تمام کردن قدم هایی برداشتند لیکن امام ایستاد و همه این توطئه ها را اطفاء کرد.

پیوست 5

11-    امام معتقد بودن که عملکرد سفارت آمریکا، ناقض حقوق بشر بوده و چون مراجع برخورد نکردند، مردم آرام ننشستند. پس مقصر آنها هستند . اساسا امام معتقدند که آنجا سفارتخانه نیست و مامورانش نیز سفیر سیاسی نیستند.

پیوست 6

12-    امام شرایط ایران را طوری تحقیر شده و تضعیف شده می دانند که هرگونه عکس العملی را بی اثر می دانند.

پیوست 7

13-    امام گفتند که این حرکت نشان داد که ما می توانیم جلوی آمریکا بایستیم و هم او هیچ غلطی نمیتواند بکند و هم این قضیه را به دنیا ثابت کرد و این از همه برای آمریکا بدتر بود.

پیوست 8

جمع بندی : تسخیر لانه جاسوسی بیانگر یک نگرش است و نه یک اقدام . نگرشی که کانون توجهاتش به داخل و عطف به درون است تا بیرون . نگرشی که می گوید : ان تنصروا الله ینصرکم. کما اینکه خدا با نصرش در جنگ تحمیلی و ماجرای طبس این قضیه را نشان دادند. نگرشی که به جای خضوع در برابر ابرقدرت ها، خشوع در پیشگاه خداوند را عاملی برای از جای کندن کاخ فراعنه می داند.

چون سیاست ایران یک سیاست برآمده از اسلام است و پیامبر حتی شعب ابی طالب را نقطه ای برای جهش می داند. کما اینکه وقتی حضرت در اوج گرسنگی در حال کندن خندق پیش از نابودی کامل اسلام بودند ، جرقه برآمده از کندن سنگ ها را جرقه تشکیل حکومت الهی دانستند ولی سایرین این را نشان ضعف پیامبر و هذیان دانستند. در نگرش علوم سیاسی اسلامی، خدا و قوانین حقه اش ، به عنوان مهمترین و بزرگترین بازیگر و ایفا کننده نقش شناخته میشود، نه در حرف بلکه در عمل .

قانون مادر نیز این است : ان تنصروا الله ینصرکم

 

--------

پیوست

پیوست 1:

"سید محمد موسوی خوئینی‌ها" درباره نحوه اطلاع امام خمینی(ره) از تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام و عکس‌العمل ایشان به این موضوع می‌گوید: من بنا به ارتباط نزدیکی که با مرحوم حاج احمد آقا داشتم، تقریباً هر روز با او تماس تلفنی داشتم ولی ماجرا را نگفتم تا اینکه در روز تسخیر سفارت و در همان دقایق اول با دفتر امام تماس گرفتم و با حاج احمد آقا صحبت کردم. برای وی توضیح دادم و گفتم عده‌ای از دانشجویان که کاملاً افراد امین و مطمئنی هستند و پیرو نظر امام، آمدند و در اعتراض به سیاست‌های آمریکا چنین کاری را کردند.

مرحوم حاج احمد آقا رفت و بازگشت و چند دقیقه‌ای طول کشید، طوری که حتی تلفن را قطع هم نکردم. حاج احمد آقا گفتند دلیل این تأخیر نماز خواندن امام بوده است. من صبر کردم تا نماز امام تمام شد بعد ماجرا را برای امام گفتم. خود حاج احمد آقا بعداً با تعجب به من گفت که امام اصلاً نگفتند که صبر کنید یا بگذارید فکر کنم بعد از نماز دوم نظرم را می‌گویم، بلکه بلافاصله گفتند "به فلانی بگویید که خوب جایی را گرفتید، آن را محکم نگه دارید." من وقتی نظر امام را برای دانشجویان نقل کردم، شور عجیبی بین آنها حاکم شد و بسیار خوشحال شدند. شاید از اصل حادثه برایشان مهم‌تر بود که کاری کردند که باعث خرسندی امام شده است. با این تعبیر که خوب جایی را گرفتید و محکم هم نگه دارید.

پیوست 2:

امام‌ (ره‌) معتقد بودند که‌ شاه‌ به‌ خاطر چپاول‌ ثروت‌ ملت‌ ایران‌ باید بازگردانده‌ شود و تا آن‌ زمان‌، گروگان‌ها در اختیار ایران‌ باقی‌ خواهند ماند:

«چرا ملت‌ می‌خواهد که‌ شاه‌ بیاید و تا نیاید دست‌ از این‌ گروگان‌ها برداشته ‌نخواهد شد و چرا کارتر این‌قدر اصرار دارد که‌ شاه‌ را نگه‌ دارد. علت‌ اینکه‌ ملت ‌ایران‌ می‌خواهد شاه‌ برگردد این‌ است‌ که‌ دارایی‌های‌ ایران‌ در دست‌ اوست‌.»

پیوست 3:

امام‌ (ره‌) یکی‌ از بزرگترین‌ و مهم‌ترین‌ پی‌آمدهای‌ اشغال‌ لانه‌‌ جاسوسی‌ را،شکستن‌ هیبت‌ آمریکا می‌دانستند:

«اولین‌ قدم‌ هر مبارزه‌ای‌، ارزیابی‌ این‌ است‌ که‌ این‌ مبارزه‌ می‌شود یا نمی‌شود وشما ثابت‌ کردید که‌ نه‌، می‌شود با آمریکا هم‌ طرف‌ شد، می‌شود که‌ لانه‌ ‌جاسوسی‌ آمریکا را هم‌ تصرف‌ کرد و می‌شود جاسوس‌های‌ آمریکایی‌ را هم ‌گرفت‌ و نگهداشت‌ و حفظ‌ کرد. شما این‌ را به‌ دنیا ثابت‌ کردید. آن‌ عظمتی‌ که‌ ازآنها به‌ واسطه‌ی‌ تبلیغات‌ زیادی‌ که‌ داشتند و در دنیا سایه‌ افکنده‌ بود، که‌ ابرقدرت‌ است‌ و کسی‌ حق‌ حرف‌ زدن‌ ندارد، آن‌ شکست‌.»

صحبت های مقام معظم رهبری:

این واقع قضیه است؛ اینها شعار نیست. شما بدانید؛ آن روزی که لانه‌ی جاسوسی تسخیر شد، دولت آمریکا آبرو و اعتبار و هیمنه‌اش چندین برابر امروز بود. شما امروز را نگاه نکنید که آمریکا در چشمها سبک شده، کوچک شده، ملتها علناً علیه آمریکا دشنام میدهند و آنها را نفرین میکنند. آن روز اینجور نبود؛ آن روز آمریکا در دنیا یک هیمنه‌ی ابرقدرتیِ درجه‌ی یک داشت. جوان دانشجوی ما با شجاعت، با شهامت، به عنوان لبه‌ی اصلی جبهه‌ی مقاومت ملت ایران، سفارتخانه‌ی آنچنان آمریکائی را تسخیر کرد؛ کسانی را که آنجا بودند، زندانی کرد. البته امام محبت کردند، ملاطفت کردند و بعد از اندکی گفتند عناصری از آنها - مثل زنهاشان - برگردند بروند آمریکا؛ لیکن آن عناصر اصلی تا مدتی طولانی در اینجا ماندند. این هم حرکت عظیمی بود که قدرت آمریکا را در دنیا متزلزل کرد؛ آمریکای با آن هیمنه و با آن عظمت، ناگهان در چشم ملتها فروکش کرد. کار به جائی رسید که رئیس جمهور آمریکا برای نجات این گروگانها دست به حمله‌ی نظامیِ پنهانی و شبانه به ایران زد. جاسوسانشان را در اینجا بسیج کردند، مقدمات فراوانی فراهم کردند، آدم دیدند، جا دیدند، با هلیکوپتر و هواپیما حمله کردند، آمدند که طبس پیاده شوند و از آنجا بیایند و به خیال خودشان گروگانها را خلاص کنند و ببرند؛ که آن ماجرای معروف طبس اتفاق افتاد، خدای متعال آبروی اینها را برد، هواپیماها و هلیکوپترهاشان آتش گرفت و مجبور شدند از همان طبس برگردند و بروند. قضایای سیزده آبان اینهاست.        .۱۳۸۹/۰۸/۱۲

پیوست 4:

به‌دنبال‌ واقعه‌ی‌ طبس‌، امام‌ (ره‌) به‌ این‌ نکته‌ی‌ ظریف‌ اشاره‌ کردند که‌ آمریکا به‌ قوانین‌ بین‌المللی‌ که‌ خود و هم‌پیمانان‌ غربی‌اش‌ مبدع‌ آن‌ بودند، نیز احترام‌ نمی‌گذارد:

«این‌ آقایی‌ که‌ هی‌ فریاد می‌زند که‌ شما نقض‌ قراردادهای‌ بین‌المللی‌ و اجتماعی ‌را کردید، خودش‌ همین‌ نقض‌ قرارداد بین‌المللی‌ را کرده‌ است‌ که‌ نظامی‌ وارد کرده ‌است‌، این‌ یکی‌ از چیزهایی‌ است‌ که‌ نقض‌ حقوق بین‌المللی‌ و قراردادهای ‌بین‌المللی‌ است‌.»

«شما خیال‌ می‌کنید که‌ برای‌ این‌ پنجاه‌ و چند نفر جاسوسی‌ که‌ در اینجا هستند،اینها دلشان‌ سوخته‌، شما مطمئن‌ باشید که‌ مساله‌ این‌ نیست‌، اینها فوج‌ فوج ‌سربازهای‌ خودشان‌ را می‌فرستند به‌ جبهه‌ها که‌ بریزند و در جبهه‌ها بکشند وکشته‌ بشوند. هزاران‌ افراد را از خود ملتشان‌ به‌ کشتن‌ می‌دهند، برای‌ اینکه‌ صدایی‌ در خود آمریکا پیدا نشود، که‌ این‌ رئیس‌ جمهور ما چه‌ آدم‌ کذایی‌ است‌.نه‌ برای‌ خاطر این‌ پنجاه‌ و چند نفرشان‌ دست‌ و پا می‌زنند. همه‌ی‌ تلاشش‌ این‌ است‌ که‌، کارتر دوباره‌ رئیس‌ جمهور بشود.»

پیوست 5:

(مقام معظم رهبری ) بنده در جزئیّات وقایع آن روز[سیزده آبان ۵۸] قرار داشتم؛ همان روزها مکرّر به لانه‌ی جاسوسی رفته‌ام، آمده‌ام، نشسته‌ایم، صحبت کرده‌ایم، با جوانهایی که آنجا بودند، با دیگران، در شورای انقلاب -که آن‌وقت ما عضو شورای انقلاب بودیم- میدانم که چه تحرّکاتی از گوشه‌وکنار انجام میگرفت برای خنثی کردن این حرکت؛ امّا امام ایستاد.      .۱۳۹۵/۰۸/۱۲

پیوست 6:

«اگر اینها یک‌ مساله‌ی‌ سفارتی‌ بوده‌ است‌، احتیاج‌ به‌ این‌ کار نبود. اگر یک‌مسائلی‌ بود که‌ مربوط‌ به‌ توطئه‌هایی‌ که‌ بر ضد ماست‌ نبود، این‌ محتاج‌ به‌ این‌عمل‌ نبود، حالا که‌ این‌ توطئه‌ها به‌ ملت‌ ما ثابت‌ شده‌است‌ و این‌ عملی‌ که‌ این‌ جوان‌های‌ ما انجام‌ داده‌اند، تمام‌ ملت‌ ما، الا بعضی‌ منحرفین‌ در اینجا و سایرممالک‌ دیگر، از آن‌ پشتیبانی‌ کردند و این‌ خواست‌ تمام‌ ملت‌ ما بوده‌است‌، نه‌یک‌ خواست‌ از روی‌ هوای‌ نفسانی‌. این‌ حق‌ از برای‌ ملت‌ ما هست‌، سفارتخانه‌هاحق‌ قانونی‌ ندارند که‌ جاسوسی‌ بکنند یا توطئه‌.»

«مرکز توطئه‌ و جاسوسی‌ به‌ اسم‌ سفارت‌ آمریکا و اشخاصی‌ که‌ در آن‌ بر ضدنهضت‌ اسلامی‌ ما توطئه‌ نموده‌اند، از احترام‌ سیاسی‌ بین‌المللی‌ برخوردار نیستند، تهدیدات‌ و تبلیغات‌ دامنه‌دار دولت‌ آمریکا به‌ قدر پشیزی‌ نزد ملت‌ ما ارزش‌ ندارد. نه‌ تهدید نظامی‌ او عاقلانه‌ است‌ و نه‌ تهدید اقتصادی‌ او واجداهمیت‌.»

نکته‌ی‌ جالبی‌ که‌ در کلام‌ امام‌ (ره‌) مشاهده‌ می‌شود این‌ است‌ که‌ ایشان‌ معتقد بودند،مأموران‌ سفارت‌ آمریکا در سفارت‌خانه‌، اقدام‌ دیپلماتیک‌ انجام‌ نمی‌داده‌اند و به‌ همین‌علت‌، از فعالیتشان‌ جلوگیری‌ شده‌ است‌:

«اصلاً آقایان‌ می‌گویند که‌ سفارتخانه‌ها را باید تحویل‌ آمریکا داد، نه‌،سفارتخانه‌ای‌ ندارد تا ما تحویل‌ بدهیم‌، آمریکا، ماموران‌ سیاسی‌ ندارد اینجا، به ‌اینکه‌ می‌گویند باید مامورین‌ سیاسی‌ را تحویل‌ بدهید، مامورین‌ سیاسی‌ کی‌هستند، پیدا کنند تا ما تحویل‌ دهیم‌.»

«اگر اینها یک‌ مساله‌ی‌ سفارتی‌ بوده‌ است‌، احتیاج‌ به‌ این‌ کار نبود. اگر یک‌مسائلی‌ بود که‌ مربوط‌ به‌ توطئه‌هایی‌ که‌ بر ضد ماست‌ نبود، این‌ محتاج‌ به‌ این‌عمل‌ نبود، حالا که‌ این‌ توطئه‌ها به‌ ملت‌ ما ثابت‌ شده‌است‌ و این‌ عملی‌ که‌ این‌ جوان‌های‌ ما انجام‌ داده‌اند، تمام‌ ملت‌ ما، الا بعضی‌ منحرفین‌ در اینجا و سایرممالک‌ دیگر، از آن‌ پشتیبانی‌ کردند و این‌ خواست‌ تمام‌ ملت‌ ما بوده‌است‌، نه‌یک‌ خواست‌ از روی‌ هوای‌ نفسانی‌. این‌ حق‌ از برای‌ ملت‌ ما هست‌، سفارتخانه‌هاحق‌ قانونی‌ ندارند که‌ جاسوسی‌ بکنند یا توطئه‌.»

پیوست 7:

«اگر چنانچه‌ شاه‌ را تحویل‌ ندهند، هرچه‌ می‌خواهد پیش‌ آید. ما پافشاری‌ می‌کنیم‌ و از هیچ‌ چیز نمی‌ترسیم‌. ما نمی‌ترسیم‌ از اسلحه‌ای‌ که‌ دست‌ بی‌عقل‌است‌، ما نمی‌ترسیم‌، برای‌ اینکه‌ نمی‌خواهیم‌ به‌ این‌ عالم‌ خیلی‌ عشق‌ داشته‌ باشیم‌. برای‌ اینکه‌ این‌ عالم‌، چیزی‌ ندارد. اینجا جز گرسنگی‌ خودمان‌، ظلم‌کشیدن‌، توسری‌ خوردن‌ از قدرت‌های‌ بزرگ‌، چیزی‌ برای‌ ملت‌ ما نمانده‌است‌ که‌بترسیم‌ یا ملت‌ ما بترسد. ما تا همه‌ جا حاضریم‌ برای‌ این‌ امر.»

پیوست 8:

امام‌ (ره‌) تأکید داشتند که‌ تسخیر سفارت‌، نشان‌ داد که‌ آمریکا، علی‌رغم‌ تهدیدهای‌همه‌جانبه‌، در عمل‌ امکان‌ مقابله‌ با ایران‌ را ندارد، و به‌ قول‌ معروف‌، هیچ‌ غلطی‌نمی‌تواند بکند:

«گمان‌ می‌کردند که‌ اگر چنانچه‌ به‌ زودی‌ و فوراً این‌ جاسوس‌ها را به‌ آمریکا تقدیم‌ نکنیم‌ و یک‌ عذرخواهی‌ هم‌ نکنیم‌، چه‌ها و چه‌ها خواهد شد. ارزش‌ این‌عمل‌ این‌ است‌ که‌، این‌ اشتباهات‌ را رفع‌ کرد. شما الآن‌ یک‌ سال‌ است‌ که‌ این‌جاسوس‌ها را، این‌ مجرم‌ها را در آنجا حبس‌ کردید و خبری‌ هم‌ نشد، نه‌ بازارمان‌خوابید و نه‌ اقتصادمان‌ به‌ هم‌ خورد.»

 

  • محسن مطلبی کربکندی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی