موموکو

خط زن

موموکو

خط زن

باید نوشت ، ولو با قلم بی جوهر من

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

نقد رضاخان

نکته اول: بزرگترین مشکل رضاخان ، توسعه ابتر ، ناقص ، غرب زده و کورکورانه بود .

                                      مصادیق: آوردن صنعت بدون انتقال تکنولوژی . به طوری که پس از خروج آلمان ها از ایران، صنایع تبدیل به آهن پاره شدند.

مصادیق: مشکل دیگر توسعه ناقص خراب کردن بسترهای سنتی بود به طوری که نه جامعه مدرن شد و نه سنتی ماند. خیلی از بسترهای اقتصادی روستایی به کلی نابود شد.

مصادیق: بروکراسی اداری ایران شکل گرفته شد، علی الخصوص با بحث نیروی کار بیش از حد نیاز.

بسیاری از مشکلات امروز جمهوری اسلامی، ریشه در آن دوران دارد.

نکته دوم: برخورد با دین . ممنوعیت عزاداری ها و کشف حجاب و .... .

نکته سوم: تمدید قراردادهای نکبت بار گذشته .

نکته چهارم: عدم استقلال ایران . عدم ایستادگی در مقابل متجاوز و ...

نکته پنجم: استکبار و زورگویی و مخالفت با دموکراسی و ایجاد جامعه خشونت زده .

نکته ششم: راه آهن به نفع مستکبرین.

نکته هفتم: تقابل سنت و مدرنیته.

نکته هشتم: باز کردن دست بهائیان و صهیونیست ها در ایران.

نکته نهم: ایجاد ولنگاری فرهنگی . نمونه: آزادسازی زنان بدون ایجاد بستر و ایجاد آزادی های خاص برای زنان به طوریکه مردان نیز آن آزادی ها را نداشتند.

نکته دهم: ریاکاری و فریب زنان. ارائه حق رای به زنان در صورتی که حتی در حوزه مردان نیز ، با توجه به اقوال تاریخی ، کاندیدها از قبل مشخص بودند.

نکته یازدهم: نزول جامعه مدنی ایران.

نکته دوازدهم: زمین خواری و دولتی سازی زمین های ایران

نکته سیزدهم: دولتی سازی اکثر امور

و ....

عاملیت رهبریت روحانیت

بعد ایدئولوژیک

1-    اولا امام جدایی دین را از سیاست ممکن نمی دانست.

نمونه :

«اسلام را به مردم معرفى کنید تا نسل جوان تصور نکند که آخوندها در گوشه‌ی نجف یا قم دارند احکام حیض و نفاس می‌خوانند و کارى به سیاست ندارند. اینکه می‌گویند باید دیانت از سیاست جدا باشد و علماى اسلام در امور اجتماعى و سیاسى دخالت نکنند را استعمارگران گفته و شایع کرده‌‏اند. مگر زمان پیغمبر اکرم (ص) سیاست از دیانت جدا بود؟ مگر در آن دوره عده‏اى روحانى بودند و عده‌ی دیگر سیاست‌مدار و زمامدار؟»

2-    امام ابزارهای پیاده سازی اسلام و سیاست و همچنین بازیگران این دو را جدا نمی دانست . به عبارتی دیگر با تز اسلام منهای روحانیت و یا سیاست منهای روحانیت به مبارزه پرداخت .

نمونه :

«ما بیزار هستیم از اینکه بگویند اسلام منهای روحانیت. اسلام منهای روحانیت خیانت است. می‌خواهند اسلام را ببرند، اول روحانیت را می‌برند؛ اول می‌گویند اسلام را می‌خواهیم، روحانیت را نمی‌خواهیم! روحانیت استثنا بشود، اسلام در کار نیست. اسلام با کوشش روحانیت به اینجا رسیده است. بیدار باشید... امروز وقت این است که ما اسلام را تقویت کنیم. همه اقشار بیدار باشند. کارگرها بیدار باشند، دهقان­ها بیدار باشند. بازاری­ها بیدار باشند، دانشگاهی­ها بیدار باشند، تز اسلام منهای روحانیت یعنی لا اسلام؛ درجه اولش این است بعد هم کتاب­های روحانیت را به دریا بریزند! بیدار باشید!»

بعد دینی:

1-    پیشینه چند قرنی بحث ولایت فقیه

2-    نمونه های عملی اعتقاد روحانیون به ولایت فقها .

نمونه :  تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی و حکم به اعدام توسط علما

بعد تاریخی:

1-    نیازهای تاریخی یا به عبارت دیگر لزوم بر دخالت روحانیت نه به عنوان اصل بلکه به عنوان الزامات شرایط زمانه:

نمونه 1 : بازگشت امام به قم پس از تشکیل دولت موقت و سامان ‏یابی نسبی اوضاع کشور برای تدریس و بحث طلبگی و سپس مراجعه از قم به تهران و گلایه از لیبرال ها در بازگرداندن ایران به شرایط ماقبل از انقلاب

نمونه 2 : عدم لحاظ بحث ولایت فقیه در پیش نویس اولیه قانون اساسی و لحاظ آن با نظر شهید علم الهدی

 

 

جدایی دین از سیاست

بسم تعالی

جدایی دین از سیاست                                                                                                                                 محسن صباحی

الف -  نگاه شارع دین ( درون دینی) :

 باید در ابتدا بررسی شود که آیا شارعان دین ( اهل بیت علیهم السلام) در عملکرد خود این دو را جدا می کردند و یا آنها را امری نا گسستنی می دانستند.

در پاسخ به این موضوع و بابررسی تاریخ زندگانی اهل البیت به این نتیجه می رسیم که هردوی این امر را امری ممزوج می دیدند. و چه بسا در برخی از شرایط امر دخالت سیاست در دین بسیار پررنگ تر از سایر امور بوده است.

به طور مثال در کتاب انسان 250 ساله مولف اثبات می نماید که هر جریان و کنشی در زمان ائمه  بو و سبقه سیاسی داشته است و لاغیر.  به طور مثال جریان تربیت شاگرد با روایات عدیده ای که به دست ما رسیده است بیش از آنکه یک جریان علمی باشد یک جریان سیاسی بوده است.

ب‌-    نگاه برون دینی :

 در این دیدگاه از استدلال نقیض استفاده می کنیم :

سوال : نقطه تمایز دین و سیاست را مشخص نمایید.

توضیح سوال : دقیقا چه نقطه ای و چه خطی و چه شاخصی دین را از سیاست متمایز می سازد؟ آیا هر جا که معنای حکومت باشد دین از سیاست جدا میشود؟ آیا هرجا که معنای برنامه ریزی از پیش مطرح باشد بحث سیاست و دین مطرح می شود؟و...

از سوالات فوق می توان نتیجه گرفت که هیچ خط مشخصی برای متمایز ساختن این دو موجود نمی باشد فذا اساساً جدا سازی این دو امری ناممکن می باشد و نه غیر محتمل.

ج -  نگاه تاریخی :

      در نگاه تاریخی به بررسی عملکرد هر دو نگاه فوق (نگاه امتزاج دین و سیاست   نگاه جدایی دین از سیاست) می پردازیم .

      بررسی تاریخ ایران به عنوان مرکز تشیع (اسلام ناب) همواره نشان داده است که هر جا نگاه جدایی دین از سیاست حاکم شده        است، اثرات مضر و مخربی را به دنبال داشته است.

      برعکس نگاه سیاست بعلاوه دین همواره اثراتی جدی ، شگف انگیز و کارآمد داشته است. از جمله این مصادیق می توان به انقلاب اسلامی ، تحریم تنباکو و ... اشاره نمود .

      پس  با اتخاذ یک نگاه عملکردی نیز می توان اثبات نمود با اخذ سیاست از دین پدیده عقیم سازی دین رخ می دهد. و از آنجا که دین امری سازنده از طرف خدا می باشد با انفعال در تناقض است.

منابع : انسان 250ساله

       جدایی دین از سیاست مولف گورکانی

غزلی زیبا

حال من خوب است اما با تو بهتر می شوم

آخ ... تا می بینمت یک جور دیگر می شوم

با تو حس شعر در من بیشتر گل می کند

یاسم و باران که می بارد معطر می شوم

در لباس آبی از من بیشتر دل می بری

آسمان وقتی که می پوشی کبوتر می شوم

آنقدر ها مرد هستم تا بمانم پای تو

می توانم مایه ی گهگاه دلگرمی شوم

میل - میل توست اما بی تو باور کن که من

در هچوم باد های سرد پرپر می شوم

اثر فیلم های مستهجن

کد خبر: 28363
تاریخ انتشار: 05 آبان 1395 - 11:22
تماشای فیلم‌ها و تصاویر مستهجن اتفاقی است که به واسطه اینترنت بیش از پیش شده و بدتر اینکه بر اساس آمارها علاوه بر افراد مجرد، افراد متاهل نیز برای این کار وقت می‌گذارند. آما این کار چه آثاری می‌تواند بر روابط عاطفی افراد داشته باشد؟
آیا تماشای فیلم‌های مستهجن بر روابط زناشویی اثر منفی می‌گذارد؟

فرادید| تماشای فیلم‌ها و تصاویر مستهجن اتفاقی است که به واسطه اینترنت بیش از پیش شده و بدتر اینکه بر اساس آمارها علاوه بر افراد مجرد، افراد متاهل نیز برای این کار وقت می‌گذارند. آما این کار چه آثاری می‌تواند بر روابط عاطفی افراد داشته باشد؟

به گزارش فرادید به نقل از سایکولوژی تودی،
 کلیشه رایج از فرآیند پورنوگرافی، مردی جوان است که شب را بیدار مانده و در حال شخم زدن اینترنت برای مشاهده تصاویر و فیلم‌های مستهجن است! کلیشه کمرنگ‌تر اما برای افرادی تعریف شده که از تنهایی رنج برده و هیچ شریکی را در زندگی‌شان نمی‌بینند و از تماشای پورنوگرافی برای گذران وقت استفاده می‌کنند.

اما آمارها نشان می‌دهند که افراد متاهل و دارای شریک در زندگی نیز به تماشای فیلم‌ها و تصاویر مستهجن می‌نشینند. این کار چه پیامدها یا مشکلاتی می‌تواند به همراه داشته باشد؟

به عبارت بهتر، استفاده از پورنوگرافی چه اثراتی بر رابطه زناشویی می‌گذارد؟


برای پاسخ به این سوال به سراغ پژوهشی که به تازگی در ژورنال "آرشیوهای رفتار جنسی" منتشر شده، رفته‌ایم تا پاسخ سوال را دریابیم.

ساموئل پری، پژوهشگر دانشگاه اوکلاهاما، آثار درازمدت تماشای تصاویر و فیلم‌های مستهجن را بررسی کرده و می‌گوید: «اکثر مطالعات نشان می‌دهند که تماشای پورنوگرافی باعث بروز مشکلات زناشویی می‌شود. از طرف دیگر اما نارضایتی ناشی از زندگی زناشویی موجب تماشای بیشتر پورنوگرافی می‌شود.»

اما اینکه رابطه بین پورنوگرافی و روابط زناشویی مشخص شود، نیاز به بررسی علمی دارد. از این رو، پِری داده‌های پژوهش «مطالعه زندگی آمریکایی» (PALS) را مورد استفاده قرار داد. این مطالعه دو مرتبه در سطح آمریکا در سال 2006 و 2012 با شرکت‌کنندگانی یکسان انجام شد. افراد حاضر در این تحقیق انبوهی از سوالات را پاسخ دادند که دو مورد از آن سوالات برای پری جالب بود:

1- کیفیت رابطه زناشویی شما چگونه است؟
2- تا چه اندازه برای تماشای پورنوگرافیک وقت می‌گذارید؟

آیا تماشای فیلم‌های مستهجن بر روابط زناشویی اثر منفی می‌گذارد؟

نتایج پژوهش پری نشان داد که در سال 2006، مردان و زنانی که پای تماشای تصاویر و فیلم‌های پورنوگرافیک وقت می‌گذاشتند، نسبت به کیفیت روابط زناشوییِ خود کمتر ابراز خشنودی و رضایتمندی داشتند. 

اما پری پس از مقایسه داده‌های سال 2006 با همان داده‌ها در سال 2012 به این نتیجه دست یافت که افرادی که در سال 2006 برای تماشای پورنوگرافی وقت می‌گذاشتند، در سال 2012 کمتر از روابط زناشویی خود رضایت دارند.

چنین به نظر نمی‌رسد که تماشای پورنوگرافی یکی از عوارض جانبیِ روابط زناشویی ضعیف و آسیب‌پذیر باشد، اما می‌تواند پیش از اُفت کیفی یک رابطه به وجود آید. 

پری در انتها می‌گوید: «تماشای پورنوگرافی زمانی بیشتری آسیب را می‌رساند که در آن شخص با بسامد بسیار بالا (مثلا روزی یک مرتبه) به تماشای آن می‌پردازد. در حقیقت، این میزان نوعی اعتیاد یا رفتار اجباری فرد را نشان می‌دهد که در درازمدت بر کیفیت روابط رمانتیک اثر می‌گذارد.»

منبع: Psychology Today
ترجمه: وبسایت فرادید

ادامه منازعات

علت اینکه اینها اینقدر در منازعات هسته ای برای ایران دردسر سازی کردند شرکت ایران در منازعات هسته ای نبود، علت اصلی این بود که تنها منازعه ای بود که در آن شرکت می کردند.


منازعات در سایر کشورها در حوزه ها و حیطه های مختلف در حال شکل گیری و تداوم است .


ایران متاسفانه به علت عدم شرکت در تمام منازعات ، دست پر برای بازی در عرصه ی بین الملل به منظور ایجاد فشارهای حقیقی ندارد. 


متاسفانه کارشناس های ما به عکس مشکل را از شرکت در منازعات می دانند و به دنبال جایگیزینی فشارهای دیپلماتیک به جای فشارهای حقیقی می باشند.