موموکو

خط زن

موموکو

خط زن

باید نوشت ، ولو با قلم بی جوهر من

۱۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

تمام حرف ما ، روی دست این آقا

تا دیروز کد خدا بود ،‌ ولی امروز کهربا ( مخفف کف زن و رباینده)



کدخدا دیروز، راهزن امروز

آقای مطهری ، موضعتان را مشخص کنید

نوبت نظام که می شود ، اگر نقد نشود یا اگر لابی شود و رقابت کارآ وجود نداشته باشد ، خطر در کمین نظام است و الساعه منقرض می شود


نوبت به شما که می رسد می روید دنبال لابی و تقسیم های خارج از انتخابات و بی قاعده 


با چه قاعده ای ؟


با استدلال های بی خود


پروژه اخم الکی اصلاح طلبان

تا دیروز می خندید و می گفت که درود بر اصلاحات


برای اینکه منو و شما نگوییم چرا تا دیروز آن طور بودی و امروز اینطور ، رفته است  و با روزنامه اعتماد مصاحبه کرده است


در اثنا مصاحبه به مصاحبه گر توهین می کند که توی دیپلمه داری جاسوسی وزارت اطلاعات را می کنی و من هم وقعی برای اصلاح طلبان قائل نیستم


من از روی خیرخواهی (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) می گویم که روحانی برای بار بعد شرکت نکند


چهار تا فحش دیگر هم می دهد که منو شما باور کنیم که این یک بازی نیست که او به عنوان یکی از مهره های مهم آن است 


پروژه چیست ؟


عبور از روحانی 


نبض بازار

nabzebazaar.com

سایت آمارهای مالی اسلامی

یاهو - خامنه ای

Since 1979, Iran has positioned itself in strategic competition with its neighbours, primarily Saudi Arabia. One of Iran’s major tactics has been to seek to gain popularity and exert influence through soft power.

Before the Syrian uprising, Iranian leaders, in contrast to the American political establishment, implemented strategies to expand their influence in the Middle East and establish relationships through soft power.

Culturally, Iran enjoys shared societal norms and national festivals with some of the population in Iraq, Afghanistan, Pakistan, Turkey, Lebanon, Yemen and Syria. Religiously, the Shiite communities across the region have affinities with Iran.

When it comes to policy, particularly foreign policy, in order to shape public opinion and create alliances, Iranian leaders have adjusted their focus to place an emphasis on independence, self-determination and resistance.

The leadership in Tehran has projected Iran as the only country in the region that has been free from the chains of American and western policies.

Finally, the Islamic republic continues to invest in shaping public opinion via education (bringing many foreign students to study in Iran).

Nevertheless, things have changed in the past few years, since the Syrian uprising.

Recently, Iran found itself obliged to use hard power, by deploying the Islamic Revolutionary Guard Corps (IRGC) and its military branches more forcefully across the region, specifically in Syria, Iraq and Yemen.

Iran’s foreign policy and rhetoric have raised concerns about Iran’s ambitions. Its meddling in the internal affairs of countries has became more public, resulting in heightened tensions.

Iran’s foreign policy and deployment of hard power significantly neutralised its soft power success story. For instance, most recent polls highlight how people across the region view Iran as a threat, rather than a role model.

Iranian leaders, aware of shifting perceptions, began to search for other approaches to expand their influence.

Global legitimacy became the tool. Iran enjoys Russian and Chinese support, but it needed the West since global legitimacy is usually tilted towards acceptance of western powers towards that particular state.

Since Iran’s supreme leader, Ali Khamenei, and the senior cadre of IRGC are not going to fundamentally change their foreign policy and ideological objectives to appease the West, they skilfully shifted their focus to trade.

Trade and business with the West can be a powerful tool to raise a particular state’s legitimacy without having to push the politicians of that country to liberalise or change their politics.

Through its foreign ministry and major stockholders, Tehran is ramping up trade with European countries.

The EU strongly welcomed this new trend and even agreed to respect Iran’s Islamic rules when Iranian politicians would visit their countries. This economic and political trend is going to increase.

Trade with Europe grants Iran some of the legitimacy it desires. This also allows Iran to avoid being criticised by the West for its regional foreign policy.

From the Iranian leadership’s perspective, greater global legitimacy would, it believes, force the region to view Iran as an independent powerful model. Through this acquired legitimacy, Iran would attempt to exert its influence over its neighbours.

As Iran’s global legitimacy increases through trade with the West, Tehran believes the people in the region will begin respecting Iran more, which will, in turn, improve Iran’s influence and expansionist goals in the region.

This is a powerful tactical shift in Iran’s policy to compensate for their negative role in Syria, Iraq, and Yemen.

Dr Majid Rafizadeh is an Iranian-American Havard scholar and president of the International American Council on the Middle East

On Twitter: @dr_rafizadeh

کار

گردشگری عرب

روایات نگهداری کبوتر

1. ابوحمزه ثمالى می‌گوید: نوه‌ام چند کبوتر داشت. من از خشم، کبوترهاى او را سر بریدم. [پس از مدتی] به مکه رفته و قبل از طلوع آفتاب پیش امام باقر(ع) رفتم. زمانی که آفتاب طلوع کرد، کبوتر بسیارى در آن‌جا دیدم، با خود گفتم مسائلى از او بپرسم و جواب‌هایش را بنویسم با این حال در فکر کارى بودم که در کوفه انجام دادم و بدون دلیل آن کبوترها را سر بریدم و پیش خود گفتم: اگر در کبوتر خیرى نبود، امام آنها را نگه نمی‌داشت، امام(ع) به من فرمود: «اى ابا حمزه! تو را چه شده!» گفتم: یابن رسول اللَّه خوب است، فرمود: «دلت جاى دیگر است؟» گفتم: آرى! به خدا و داستان سر بریدن کبوترها را گفتم و گفتم اکنون در عجبم از این همه کبوتر که شما دارید. فرمود: «کار بسیار بدی کردی.

2. عبد الکریم بن صالح: نزد امام صادق(ع) رفتم و دیدم سه کبوتر سرخ بر بسترش هستند و فضله انداختند گفتم: قربانت اینها بستر را آلوده کردند، فرمود: «مشکلی نیست، خوب است که در خانه باشند.

3. محمّد بن کرامه: در خانه امام موسى بن جعفر(ع) یک جفت کبوتر دیدم که پَرهای آن سبز بود و اندکى سرخى داشت و ماده‏ سیاه بود و امام نان برایشان خُرد می‌کرد.

علاوه بر اینها توصیه‌هایی نیز در مورد نگه‌داری کبوتر وجود دارد؛ زید شحام نقل کرده است: در نزد امام صادق(ع) صحبت از کبوتر شد و ایشان فرمودند: «آنها را در خانه‌هاى خود داشته باشید که محبوب هستند.

دور کردن اجنه و شیاطین از خانه

امام صادق(ع): «کبوتر از پرنده‌هاى پیغمبران است که در خانه خود داشتند و در هر خانه که باشند، آفت جن به اهل آن خانه نرسد؛ چون سفهاء جن در خانه بازى کنند، با کبوتر مشغول شوند و مردم را کاری ندارند». و از امام صادق(ع) نقل دیگری نیز وجود دارد که صدای پَر زدن کبوتر، شیاطین را می‌راند.

جلوگیری از نابودی خانه

امام صادق(ع) فرمود: «إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَدْفَعُ بِالْحَمَامِ عَنْ هَدَّةِ الدَّار»؛خدای عزّ و جلّ به وسیله کبوتر از شکست و نابودی خانه جلوگیری می‌کند. منظور از «هَدَّةِ الدَّارِ» هم می‌تواند به معنای نابودی خانه باشد و هم احتمال دارد منظور دفع ضرر از افراد ضعیف خانه چون زنان و فرزندان باشد.

رفع تنهایی به وسیله کبوتر

مردى به پیامبر خدا(ص) از هراس و تنهایی شکایت کرد. پیامبر(ص) به او فرمود: «یک جفت کبوتر بگیر.

امام صادق(ع) فرمود: «کبوتر را در خانه پیش من بگذارید تا همدم من باشد».

پیامبر(ص) فرمود: خانه ای که سگ در آن باشد، ملائکه الهی به آن در نمی آیند.

امیرمومنان علی (ع) فرمود: از نگهداری سگ در خانه بپرهیزید.

حضرت رسول (صلّى الله علیه وآله): حیوانات در خانه بسیار نگاه دارید شیاطین به آنها مشغول شوند و طفلان شما را ضرر نرسانند.

حضرت باقر علیه السلام : خوب است حیوانات در خانه نگاه داشتن، مثل کبوتر و مرغ و بزغاله، تا آن که اطفال جنیان با ایشان بازى کنند و با اطفال شما بازى نکنند.

حضرت صادق علیه السلام: کبوتر از مرغان پیغمبران است.

در حدیث دیگر فرمودند: کبوتر در خانه نگاه دارید که دوست داشتنى است، و دعا کرده حضرت نوح است، و هیچ چیز در خانه مثل آن باعث انس نمى شود.

امام کاظم علیه السلام: هر بالى که کبوتر مى زند باعث نفرت و گریختن شیاطین مى شود.

در چند حدیث منقول است که: کبوتر خانگى یا کبوتر یاهو یاد خدا بسیار مى کنند و اهلبیت را دوست مى دارند و صاحب خانه را دعا مى کنند که خدا شما را برکت دهد.

حضرت صادق علیه السلام: خروس بال گشاده سفیدى که در خانه باشد آن خانه و هفت خانه دور آن خانه را از بلاها نگاه مى دارد، و یک بال زدن کبوتر دو رنگ بهتر است از هفت خروس سفید.

رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله فرمود: خروس سفید دوست من است و دشمن آن دشمن خداست؛ این حیوان صاحبش را و تا هفت خانه از همسایگان را پاسبانى مى‏کند. (انس گوید) رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله آن را شبها در خانه خود نگاه مى‏ داشت.

حضرت رضا علیه السّلام فرمود: در خروس سفید پنج صفت از صفات پیامبران وجود دارد: شناختن اوقات نماز، غیرت مردانه، سخاوت، شجاعت و کثرت آمیزش با همسر.

از حضرت‏ امام صادق علیه السّلام نقل شده که فرمود: کبوتر راعبی را در خانه‏ هایتان نگهدارى کنید زیرا این حیوان قاتلین امام حسین علیه السّلام را لعنت مى‏ کند.

داود بن فرقد می گوید: در خانه امام صادق علیه السّلام نشسته بودم، چشمم به کبوتر راعبی افتاد که مشغول خواندن بود و زیاد مى‏ خواند، امام به من نگاه نموده و فرمودند: اى داود مى‏ دانى این حیوان چه مى‏ گوید؟ عرض کردم: خیر فدایت شوم. حضرت فرمودند: قاتلین حسین بن على را نفرین مى‏ کند از این حیوان تهیه کنید و در منازلتان نگهدارى کنید.

مردى به رسول اکرم (ص) از (ترس) شکایت کرد، حضرت به او دستور داد یک جفت کبوتر در خانه نگه دارد.

نیز فرمود: کبوتر را مانع نشوید در خانه شما لانه گزیند.

امام باقر (علیه السلام): هر کس ما _اهل بیت_ را دوست دارد کبوتر را دوست بدارد.

جعفرى روایت مى‏ کند که: در خانه حضرت موسى بن جعفر(علیه السلام) یک جفت کبوتر دیدم که نرآن‏ها سبز و ماده آنها سیاه بود، و حضرت براى آنها نان خرد مى‏کرد، و مى‏فرمود: که این کبوترها از شب تحرک دارند، و انس مى‏گیرند، و هیچ گاه در شب بال بهم نمى‏ زنند، جز آنکه هر کس داخل خانه باشد از جانوران موذى در امان خواهد بود.

پیغمبر (ص) فرمود: جلوگیر پرستوها نشوید که در خانه‏ هاتان لانه کنند.

امام کاظم (علیه السلام) فرمود: نشاید که خانه هر یک از شماها از سه چیز تهى باشد که آنها آباد کن خانه باشند: گربه و کبوتر و خروس و اگر با خروس مرغى هم باشد چه بهتر و گر نه باکى نیست بر کسى که توانا بر آن نیست.

راوندی(ره)در کتاب لب اللباب آورده است که:رسول خدا(ص) نگاه کردن به ترنج و کبوتر قرمز را دوست می داشت.

محمد بن کرامه گفت: در منزل امام کاظم(ع) یک جفت کبوتر دیدم ،کبوتر سبز رنگ ومتمایل به مشکی بود ولی ماده رنگ سیاه داشت و حضرت را دیدم که نان را از سفره بر میداشت و برای آنها خورد میکرد و می ریخت و میفرمود : اینها در شب حرکت می کنند و با من انس میگیرند و هیچ جنبندهای نیست از ارواح که در شب در خانه بحرکت آید جز آنکه خدا به وسیله این کبوتران آنرا دفع فرمایید.

به روایت ابوبکر حضرمّی ، امام صادق صلوات الله و سلامه علیه فرمود: هر که خواهد پرنده ای در خانه نگهدارد کبوتر سفید بگیرد که آن بیشتر ذکر و تسبیح خدا می کند و ما اهل بیت (ع) را دوست میدارد.

بروایت ابوبصیر(ره) امام صادق (ع) فرزندش اسماعیل را از نگهداشتن فاخته منع کرد و فرمود : اگر ناگذیر از نگهداری پرنده ای باشی کبوتر سفید بگیر زیرا آن بسیار یاد خدای تعالی می کند.

عثمان اصفهانی گفت:اسمعیل بن امام صادق(ع)از من پرنده ای از پرندگان عراق خواست من کبوتر سفید را به او هدیه کردم امام صادق(ع) چون آنرا دید فرمود : همانا کبوتر سفید گوید :برکت باد شما را برکت باد شما را آنرا نگاه دارید.

احمدبن عائذ از ابی خدیجه گفت : از امام صادق (ع) شنیدم می فرمود : این کبوتران (مکه معظمه) از نسل کبوتران اسمعیل بن ابراهیم علیها السلام می باشند.

روزی ایشان به همراه ابو امیه انصاری در کجاوه ای نشسته بودند. در این هنگام کبوتر سفیدی خود را به کجاوه رساند و روی گوشه ای از آن نشست. در این حال ابو امیه دست خود را به طرف آن پرنده بلند کرد تا او را از کجاوه دور کند.در این هنگام امام فرمودند: ای ابو امیه ، بدان که این پرنده به اینجا آمده به ما پناه آورد. زیرا ماری هر سالی یکبار به لانه این پرنده حمله می کند و جوجه هایش را می خورد و من با دعایی که برایش نمودم ، آن مار را از لانه این پرنده دور ساختم.

روزی به منزل امام صادق (علیه السلام) رفتم و مشاهده کردم که سه کبوتر سبز رنگ در خانۀ آن حضرت بود، عرض کردم این کبوترها منزل را کثیف می کنند.حضرت فرمود: نگاهداری کبوتر در منزل مستحب است.

یک سوال

اینکه عربستان با عرضه ی بیش از حد نفت قیمت را شکست و هزار دلیل دیگر اقتصادی که برای این قضیه گفته می شود، قبول

اما چرا این کارها را در سال های قبل انجام نداد؟

چرا جرات انجام این کار را در سال های ریاست جمهوری احمدی نژاد نداشت ؟

چرا در دوران احمدی نژاد این عرضه را انجام نداد‌ ؟