موموکو

خط زن

موموکو

خط زن

باید نوشت ، ولو با قلم بی جوهر من

قرص خون

مقل ازرق را از عطاری می خریم 

هرچه قرمز تر باشد بهتر است 

مقل ازرق را با یک پارچه ی سفید با نم بسیار کم تمیز می کنیم 

سنگ و خاک و چوب های داخل مقل ازرق را نیز باید تمیز کرد

هر چه قدر مقل ازرق برداشتیم ، یک و نیم برابرش آب تره می ریزیم . مقل ازرق و آب تره را داخل یک ظرف پلاستیکی می ریزیم

هلیله سیاه و بلیله و آمله را میگیریم و با پارچه خاکش را می گیریم 

از هر کدام اینها به میزان یک سوم میزانی که ازرق برداشته ایم ،‌برمیداریم. جمع این سه تا باید بشود هم وزن میزان مقل ازرق

این سه را هم آرد می کنیم و داخل یک ظرف جدا می ریزم و درش را می بندیم و می گذاریم یک گوشه

بعد از یک ماه این سه تا را با آن محلول داخل ظرف قاطی می کنیم 

نکته : فقط درب ظرف را بازنکنید که هوا بکشد . کمی آنرا شل کنید که گازش برود

نکته : بعد از یک ماه باید ظرف حامل مقل ازرق و آب تره، جمع شده باشد

  • محسن مطلبی کربکندی

نظرات  (۱)

سلام.دستتون درد نکنه زحمت  کشیدید و روش درست کردن قرص خون رو آموزش دادید.میشه جند تا سوال من رو جواب بدید .منظور از آب تره اینه که مقداری تره را خورد کرده و با فشار آب آن را خارج کنیم یا مقداری تره را با آب بجوشانیم و آب حاصل را استفاده کنیم.؟
آیا مخلوط آب تره و مقل در این یک ماه سالم میماند یعنی فاسد یا کپک نمی زند؟
چون من به علت کم خونی شدید باید مقدار  زیادی از این قرص را بخورم میخوام خودم توی خونه تهیهش کنم.بنظرتون میتونم؟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی