موموکو

خط زن

موموکو

خط زن

باید نوشت ، ولو با قلم بی جوهر من

تفسیر آیه لتسکنوا الیها

لتسکنوا الیها

کیت زندگی مشترک ، آرامش است . شما باید با حفظ این کیت ، خازن ها و مقاومت ها و ... را بر روی آن بچسبانید تا یک مدار منطقی شکل بگیرد.

هر نوع تخریب آرامش در زندگی به بهانه ی لذت و یا شادی ممنوع است .

به عنوان مثال در دو گانه شادی – آرامش باید آرامش را انتخاب کرد. البت به این معنا نیست که همیشه این دو با هم مغایر هستند . خیر منظور جایی است که با هم تقابل داشته باشند وگرنه آرامش ، شادی آور است و شادی ، آرامش آور.

نکته دیگر این است که آرامش به معنی سکوت و یا عزلت نمی باشد، خیر. به معنای عدم ایجاد تنش در زندگی است. مخالف اضطراب است . مخالف حرکت های عجیب و غریب است .

اگر آرامش بهم بخورد اساسا لذت نیز از بین رفته است . این طور نیست که شما لذت را داشته باشید ولی آرامش را نداشته باشید. خیر ممکن نیست. زیر بنا آرامش است یعنی اگر آرامش نبود هیچ چیزی دیگری در زندگی شکل نمی گیرد. آرامش آن کیت کلی است که همه چیز روی آن سوار می شود و به عبارت دیگر همه چیز همان کیت است. در عین اینکه پایه تمام چیزهاست ، شامل تمام چیزها نیز می شود. به عبارت اخری، آرامش شامل لذت هست. شامل تفریح است . و .... شامل تمام چیزها هست. یعنی اگر تفریح و عبادت شما بی دلیل کم یا زیاد باشد، آرامش نیز به همان میزان تخریب شده است.

اینکه در اینترنیت هزاران کتاب و میلیون ها مطلب برای افزایش لذت روابط زناشویی نوشته شده است و به یکی از آشفتگی های جوانان ما تبدیل شده است، تماما از بین برنده آرامش است. آرامش هم که رفت لذت می رود. فقط می ماند تئاتر لذت. یعنی بازی کردن لذت بردن. 

  • محسن مطلبی کربکندی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی